Minulý blogový příspěvek shrnul důsledky nehod a porovnal je s předchozím rokem. Tentokrát se podíváme na to, kde se bouralo nejvíce.
Pomyslného Černého Petra držely v rukách Čechy. K nejvíce nehodám došlo v Praze, a to k 17 510 bouračkám z celkových 99 332. Hned za hlavním městem se na nelichotivých stupních vítězů umístily Ústecký a Středočeský kraj. Ten druhý pak zaznamenal i největší počet smrtelných nehod. Připomínáme, že i příbuzní a blízcí obětí bouraček mají samozřejmě nárok na odškodnění. Kompenzace za úmrtí po nehodě mnohdy dosahuje i vyšších stovek tisíc korun. Hodnota jednoho bude se navíc zvýšila - jak rostou průměrné příjmy, zvedá se i tento faktor. V roce 2022 tak bude odškodnění opět o něco vyšší.
Středočeský a Ústecký kraj zmíníme ještě jednou - bohužel zde došlo k největšímu nárůstu počtu nehod. Naopak lépe si v tomto ohledu vedla jižní Morava, kde se ve srovnání s rokem 2020 počet bouraček snížil. A dobrými čísly se může pochlubit i Kraj Vysočina, kde meziročně zaznamenaly o 35 % méně obětí nehod!
Zdroj: Policie a statistiky nehodovosti za rok 2021.
Bouračky podle typu silnice
Nejde ale jen o kraj. Policie se ve svých statistikách zaměřuje i na typ silnice. Nejvíce se bouralo na místních komunikacích, stalo se zde 35 695 nehod, tedy plná třetina celkového počtu. Následují silnice druhé třídy, třetí třídy a první třídy. Byť se na nich mnohdy řídiči řítí šílenou rychlostí, docela dobře si vedly dálnice. Zde bylo zaznemanáno "pouze" 4 321 nehod. A kde se nejvíc umíralo? Zatímco na místních komunikacích zahynulo 47 osob, nejvíce obětí si vyžádaly silnice první třídy (162).
K 65 053 nehodám, což představuje asi 66 % celkového počtu bouraček, došlo přímo v některé z českých či moravských obcí.