Poslední den prázdnin přinesl velice dobrou zprávu - Policie ČR informovala o tom, že se v porovnání s jinými lety výrazně snížil počet obětí na silnicích. V červenci a srpnu si tak nehody vyžádaly 82 lidských životů, což je nejméně od 90. let. Červenec byl z tohoto hlediska příznivější, zemřelo pouze 35 osob, v sprnu o 12 lidé více.
Loni se přitom jedno o 100 zemřelých, předloni o 98.
"Pokud se v posledních dvou letech bouralo o něco méně, pak za to mohl hlavně utlumený provoz v důsledku řešení epidemie covid 19," vysvětluje Tomáš Beck ze společnosti Vindicia. "Letos už ale lidé prožili léto naplno, cestovali v tuzemsku i zahraničí. Mezi faktory, které mohly přispět k nižšímu počtu ztrát na životech, může být třeba vyšší kvalita bezpečnostích systémů v autech," uvažuje.
Připomíná, že zranění mají nárok na odškodnění po dopravní nehodě. Ať se jedná o řidiče, spolujezdce, motorkáře, chodce či cyklistu, poškození musí získat kompenzaci. "Odškodnění pro oběti dopravních nehod je vyšší, než si většina lidí myslí. Lidé se často domnívají, že jde o pár desítek tisíc, kvůli kterým nemá smysl se prát za svá práva, proto se spokojí s posudky, které jim skutečně přiřknou jen část kompenzace, na kterou mají nárok. Reálně se ale částky prudce zvedají, průměrné odškodnění po bouračce už je asi 950 tisíc korun!" zdurazňuje Beck. Podle něj je důležité, aby lidé věděli, na co mají nárok.
Situaci komplikuje i celá řada mýtů, které mezi řidiči kolují, stejně jako špatný postup hned po nehodě, který ztíží proces odškodnění.
K lepší orientaci slouží i blog Vindicia a jeho sekce Dopravní nehody.